Publicador de continguts

Desigualtat i pacte social

Desigualtat i pacte social

Luis Ayala Cañón, coordinador;

L’objectiu general d’aquest llibre és oferir un retrat precís de l’extensió de la desigualtat a Espanya, així com dels factors que la determinen i de les polítiques necessàries per reduir-la. Compartint aquesta fita amb altres treballs previs, la seva contribució principal és la construcció d’un relat per explicar a la societat com hem arribat fins aquí. En els diferents capítols del llibre hem volgut plasmar què es pot fer i quines són les dificultats perquè la nostra societat arribi a un pacte social que permeti fer front al problema de la desigualtat amb les mesures adequades.
Punts clau
       Per què ens hauria d’importar la desigualtat social i econòmica?
       Quines són les causes de la desigualtat actual?
       Què trobarem en aquest llibre?

Desigualtat i sistemes de protecció social a Europa

El sistema de protecció social espanyol és menys redistributiu que els d’altres països de la UE. Quines reformes podrien contribuir a reduir la desigualtat econòmica a Espanya?

El salari mínim, una mesura a favor del pacte social

El salari mínim interprofessional va augmentar un 29,1 % entre el 2019 i el 2020. Quins efectes ha tingut aquest increment en el benestar social i la lluita contra la desigualtat?

Incertesa laboral i preferències per la redistribució d’ingressos

La dualitat entre contractes temporals i permanents condiciona el mercat de treball a Espanya i genera diferències de seguretat laboral i ingressos. Quin impacte té sobre les preferències de redistribució de la població?

A les arrels de la desigualtat: mobilitat social intergeneracional i territori

Analitzem per què Espanya és un dels països europeus en què el lloc de naixement i els ingressos dels progenitors condicionen, en gran mesura, la renda de les persones.

Invertim o apostem? Relació entre l’addicció al joc i les inversions

Invertim o apostem? Relació entre l’addicció al joc i les inversions

Quina relació hi ha entre l’addicció al joc, les apostes en videojocs i les inversions en actius financers?

L’afectació de la pandèmia sobre el benestar personal i els ingressos no va ser igual per a tothom

La pandèmia va afectar igual a tothom? Des d’un punt de vista financer, va tenir més impacte en les persones amb nivells d’estudis i d’ingressos més baixos.

Violència en les relacions de parella entre adolescents

Violència en les relacions de parella entre adolescents

El 10,1% dels adolescents han estat víctimes de conductes de control en les relacions de parella.