Publicador de continguts

Joves, oportunitats i futur

Joves, oportunitats i futur

A quins reptes s’enfronten els joves d’Espanya i Portugal? En el dotzè Dossier de l’Observatori Social, analitzem aspectes com el rendiment en el sistema educatiu, la incorporació al mercat laboral o l’emancipació de la llar familiar.
«Per primera vegada vivim en una cultura en què els joves eduquen els seus avis en molts aspectes»

Entrevista

Robert Pogue Harrison examina el concepte de joventut des del punt de vista de la filosofia i els estudis culturals. Com la definim?
Indicadors sobre joventut

Indicadors sobre joventut

En aquesta secció es presenten una sèrie d’indicadors clau sobre la població jove a Espanya i Portugal. Aquests indicadors procedeixen de bases de dades europees i mundials (Eurostat i OCDE).
Les reformes laborals han fet minvar la temporalitat dels treballadors joves?

Les reformes laborals han fet minvar la temporalitat dels treballadors joves?

Alejandro Godino i Oscar Molina, Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT), Universitat Autònoma de Barcelona; Fátima Suleman, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL), Dinâmia’CET;
La reducció de la temporalitat dels joves a partir de la reforma laboral resulta molt evident a Espanya i gairebé imperceptible a Portugal. Per què?
Les relacions personals de la població jove a Espanya i Portugal: sociabilitat, aïllament i desigualtat social

Joan M. Verd, Mireia Bolíbar i Joan Rodríguez-Soler, Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball, Institut d’Estudis del Treball, Universitat Autònoma de Barcelona;
Quins factors contribueixen més a l’aïllament social del jovent? Analitzem la influència de la xarxa familiar als països del sud d’Europa.
Desigualtat en emissions de carboni a Espanya segons la renda i l’edat

Desigualtat en emissions de carboni a Espanya segons la renda i l’edat

Stefan Drews, Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (Universitat Autònoma de Barcelona) i Universitat de Màlaga; Théo Konc, Universitat Tècnica de Berlín i Institut Potsdam per a la Recerca sobre l’Impacte Climàtic (PIK);
Quant més alta és la renda, més gran és l'empremta de carboni? Aquest estudi demostra que així és i que l'1% dels principals emissors tenen una empremta de carboni que és 7 vegades superior a la de l’emissor mitjà.
Invertim o apostem? Relació entre l’addicció al joc i les inversions

Invertim o apostem? Relació entre l’addicció al joc i les inversions

Ainhoa Coloma-Carmona i José Luis Carballo, Centro de Psicología Aplicada, Universitat Miguel Hernández d’Elx; Fernando Miró-Llinares i Jesús C. Aguerri, Cente CRÍMINA, Universitat Miguel Hernández d’Elx;
El 13% dels espanyols han fet alguna inversió durant l’últim any; la majoria, en criptomonedes o a la borsa de valors. Quina relació hi ha entre l’addicció al joc, les apostes en videojocs i les inversions en actius financers?
Sentir-se precari afecta la salut mental dels joves

Sentir-se precari afecta la salut mental dels joves

Lara Maestripieri, Matilde Cittadini, Adriana Offredi i Roger Soler i Martí, IGOP/Universitat Autònoma de Barcelona; Míriam Acebillo-Baqué, INGENIO (CSIC-Universitat Politècnica de València); Karen van Hedel, Universitat d’Utrecht; Alba Lanau, Universitat Pompeu Fabra;
NO VALIDADO

Enllac Llistat Inclusió Social