Les transferències a la infància com a millor mètode per lluitar contra la pobresa infantil

Elena Bárcena, M. Carmen Blanco i Salvador Pérez, Universitat de Màlaga

Autors

Elena Bárcena, M. Carmen Blanco i Salvador Pérez , Universitat de Màlaga

Activitat

Cicle de conferències en CaixaForum Girona: Salut mental en infants, adolescents i joves. Una mirada comunitària

Com podem cuidar la salut mental en infants, adolescents i joves? Entorn educatiu, xarxes socials, recursos per promoure el benestar emocional… Quines eines i estratègies hem de fer servir?

Activitat

Cicle de conferències: Salut mental en infants, adolescents i joves: una mirada comunitària

Distribució de la població per tipus de llars

El 2019, les llars predominants eren les que estaven formades per una parella sense fills (22,7 %), respecte d’un 12,2 % de parelles amb un fill.

Bones pràctiques

El programa CaixaProinfància

L’efectivitat del programa CaixaProinfància queda demostrada amb dades com aquesta: l’abandonament prematur durant l’ESO es redueix fins al 6,3 % en l’alumnat que hi participa.

Bones pràctiques

Propostes per reduir la pobresa infantil

Com es pot esquivar la transmissió intergeneracional de la pobresa? Analitzem propostes que defensen una prestació universal per fill i altres polítiques que proposen ajuts selectius a famílies pobres amb fills.

Percentatge de persones que se situen per damunt dels seus pares o avis en l'escala social

El 29 % dels espanyols se situen socialment per sobre dels pares i més del 40 % opinen que han ascendit en l’escala social respecte dels avis.

Nombre de generacions necessàries perquè els nascuts en famílies d'ingressos baixos es puguin acostar al nivell mitjà d'ingressos en la seva societat

Segons aquest indicador, a Espanya calen 4 generacions per millorar els ingressos d’una família amb una economia precària.

Taxa de fecunditat

La taxa de fecunditat de les dones a Espanya és d’1,23 fills per dona, el segon país de la Unió Europea amb la taxa més baixa.