Titol separador els més destacats home

El més destacat

Què fem amb la soledat?
per Sara Marsillas

Què fem amb la soledat? per Sara Marsillas

En aquesta trobada del Cafè de l'Observatori Social amb Sara Marsillas, doctora en Psicologia, experta en soledat i investigadora en Matia Instituto, abordem un dels temes que més amoïnen la població actualment: el sentiment subjectiu de soledat. Per què ens sembla que ens sentim més sols en un escenari creixement interconnectat?
L’educació i els seus efectes sobre les oportunitats del jovent

L’educació i els seus efectes sobre les oportunitats del jovent

Educació
Lígia Ferro, Universidade de Porto; Pedro Abrantes, Universidade Aberta e ISCTE– Instituto Universitário de Lisboa;
Quin impacte té l’educació en l’accés del jovent al mercat laboral?, i en les oportunitats de participació social, cultural i esportiva? Analitzem l’evolució del recorregut formatiu a Portugal i Espanya.
Convocatòria Flash per donar suport a projectes de recerca basats en enquestes quantitatives (FS24-2B)

Convocatòria

Aquesta convocatòria donarà suport a recerques de qualsevol disciplina de les ciències socials i de qualsevol temàtica, sempre que estiguin basades en enquestes quantitatives. Presenta-hi un projecte a partir del 19 de setembre!

Ciclos de conferencias

Participa en les nostres activitats

Publicador de continguts

Tecnologia, ciutadania i noves realitats

-

La tecnologia obre un món de possibilitats com, per exemple, la telemedicina; però també suposa reflexionar sobre alguns reptes, com ara evitar que la digitalització del tracte amb els pacients no suposi un aïllament social o que no es produeixi una bretxa digital amb alguns col·lectius. De tot això, en parlarem en aquest cicle de conferències organitzat juntament amb la Fundació KIMbcn.

Titol separator Últimas publicaciones

Últimes publicacions

Publicador de continguts

Les reformes laborals han fet minvar la temporalitat dels treballadors joves?

Les reformes laborals han fet minvar la temporalitat dels treballadors joves?

Alejandro Godino i Oscar Molina, Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT), Universitat Autònoma de Barcelona; Fátima Suleman, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL), Dinâmia’CET;
La reducció de la temporalitat dels joves a partir de la reforma laboral resulta molt evident a Espanya i gairebé imperceptible a Portugal. Per què?
Afecta l’ús de les xarxes socials al benestar dels adolescents?

Afecta l’ús de les xarxes socials al benestar dels adolescents?

Ciència
Isabel Rodríguez de Dios i Emma Rodero, Universitat Pompeu Fabra;
Vuit de cada deu adolescents consumeixen continguts a les xarxes socials cada dia, però el seu benestar està més relacionat amb les experiències que hi viuen que no amb la freqüència d’ús.
El valor social de la cultura,
per Antonio Monegal

El valor social de la cultura, per Antonio Monegal

La cultura és un conjunt de coneixements que ens permeten sobreviure i que ens uneixen amb les nostres arrels i valors. Però també és el motor que impulsa el pensament crític i enforteix la nostra capacitat per decidir.

newsletter-content

Subscriu-te a la nostra newsletter

Subscriviu-vos-hi  i us informarem de les últimes publicacions de l’Observatori Social.

investigadores-content

investigadors

Formulario investigadores

Subscriu-te a la newsletter per a recercadors en ciències socials

Subscriviu-vos-hi i us mantindrem informats sobre propostes de col·laboració professional i convocatòries d’investigació en l’àmbit de les ciències socials.