El més destacat

L'avorriment, per Josefa Ros

L'avorriment, per Josefa Ros

Josefa Ros, filòsofa i investigadora a la Universitat Complutense de Madrid, ens revela  coneixements importants sobre una experiència que tothom ha viscut: l'avorriment.

La identitat, per José Carlos Ruiz

La identitat, per José Carlos Ruiz

José Carlos Ruiz, professor de Filosofia a la Universitat de Còrdova i divulgador, ens ofereix la seva anàlisi sobre com construïm la identitat pròpia en l'era digital.

Social Research Call 2023

Convocatòria

Social Research Call 2023

L’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” llança una convocatòria oberta i competitiva per finançar projectes de recerca que destaquin per la seva excel·lència, el seu caràcter innovador i la seva orientació social. Les propostes han de generar nou coneixement que ajudi a comprendre els reptes més rellevants de l’actualitat a partir de metodologies quantitatives.

Desigualtats en la recerca sobre les desigualtats de la covid-19: qui tenia la capacitat de resposta?

Ciència
Joan Benach, Lucinda Cash-Gibson, Diego F. Rojas-Gualdrón, Álvaro Padilla-Pozo, Juan Fernández-Gracia, Víctor M. Eguíluz i el grup COVID-SHINE

Hi va haver desigualtat en la recerca sobre les desigualtats de la covid-19? Ho analitzem en aquest estudi comparatiu centrat en la producció i distribució d’investigacions i les col·laboracions entre països.

L’impacte de la violència masclista en els fills i les filles: el paper de l’escola segons l’alumnat

Carme Montserrat, Marta Garcia-Molsosa, Pere Soler, Anna Planas, Edgar Iglesias i Paula Boned, Liberi, Universitat de Girona

El 93% dels infants han sentit parlar de la violència masclista. El context escolar és la font d’informació preferent, però en cas de situació de violència masclista dubten si seria l’espai on podrien trobar ajuda.

Els homes, ¿viuen en llars amb més patrimoni que les dones?

Els homes, ¿viuen en llars amb més patrimoni que les dones?

Diederik Boertien, Centre d’Estudis Demogràfics

Hi ha una bretxa de gènere pel que fa al patrimoni de les llars? Segons aquest estudi, la diferència es fa més evident en edats avançades, ja que en la vellesa les dones tenen més probabilitats d’enviudar i veure limitat el seu patrimoni.

Últimes publicacions

L’àmbit de les STEM no atreu el talent femení

L’àmbit de les STEM no atreu el talent femení

Mireia Usart, Sònia Sánchez-Canut i Beatriz Lores, Universitat Rovira i Virgili

A Espanya, només el 16% dels professionals de l'àrea de les STEM són dones.  Analitzem aquesta bretxa de gènere.

La desigualtat salarial durant la pandèmia: les ajudes públiques

La desigualtat salarial durant la pandèmia: les ajudes públiques

Oriol Aspachs, Alberto Graziano i Josep Mestres, CaixaBank Research; Rubén Durante, José García-Montalvo i Marta Reynal-Querol, Universitat Pompeu Fabra

Quin impacte ha tingut la crisi econòmica generada per la covid-19 sobre la desigualtat salarial? N’hi ha hagut prou amb els ajuts públic? Analitzem quins han estat els col·lectius més afectats.

Recerca i innovació a Espanya i Portugal

Recerca i innovació a Espanya i Portugal

Ciència

Quins factors defineixen el sistema de recerca i innovació d’un país? L’onzè Dossier de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” analitza el cas d’Espanya i Portugal en comparativa internacional.

Cicles de conferències

Salut mental i entorn social

-

Com afecten la salut mental, les desigualats socials o de gènere? En col·laboració amb l’entitat Salut Mental Catalunya, en aquest cicle de conferències tractem, des de diferents perspectives, com influeix l’entorn social en el benestar emocional de les persones.

Subscriu-te a la nostra newsletter

Subscriviu-vos-hi  i us informarem de les publicacions i els cicles de conferències de l’Observatori Social.

investigadors

Sóc investigador i vull rebre informació sobre propostes de recerca en ciències socials

Subscriviu-vos-hi i us mantindrem informats sobre propostes de col·laboració professional i convocatòries d’investigació en l’àmbit de les ciències socials.