El més destacat

Afecten el gènere, l’experiència i el volum de feina les decisions judicials sobre la violència de gènere?

Joan-Josep Vallbé i Carmen Ramírez-Folch, Departament de Ciències polítiques, Universitat de Barcelona;

Jutges i jutgesses són igual de proclius a concedir ordres d'allunyament en casos de violència de gènere? Segons aquest estudi, el gènere per si sol no és determinant, però sí que és un factor clau unit a l'experiència i al volum de casos.

Convocatòria per donar suport a projectes de recerca sobre educació i societat

Convocatòria

Convocatòria per donar suport a projectes de recerca sobre educació i societat

L’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” obre una convocatòria per donar suport a projectes de recerca en ciències socials en què es facin servir dades d’enquestes quantitatives sobre l’educació i la societat a Espanya.

Els homes, ¿viuen en llars amb més patrimoni que les dones?

Els homes, ¿viuen en llars amb més patrimoni que les dones?

Diederik Boertien, Centre d’Estudis Demogràfics;

Hi ha una bretxa de gènere pel que fa al patrimoni de les llars? Segons aquest estudi, la diferència es fa més evident en edats avançades, ja que en la vellesa les dones tenen més probabilitats d’enviudar i veure limitat el seu patrimoni.

L’àmbit de les STEM no atreu el talent femení

L’àmbit de les STEM no atreu el talent femení

Ciència
Mireia Usart, Sònia Sánchez-Canut i Beatriz Lores, Universitat Rovira i Virgili;

A Espanya, només el 16% dels professionals de l'àrea de les STEM són dones.  Analitzem aquesta bretxa de gènere.

Discapacitat, desigualtat i redistribució de la renda

Discapacitat, desigualtat i redistribució de la renda

Elena Bárcena, Salvador Pérez i Fernando Morilla, Universitat de Màlaga;

Quin és l’impacte econòmic de la discapacitat? Aquest informe mostra que les llars amb algun membre amb discapacitat presenten menys nivells de renda.

Impost sobre successions i impost sobre la renda: quant s’hauria de pagar?

Impost sobre successions i impost sobre la renda: quant s’hauria de pagar?

Luis Miller, Centre Superior d’Investigacions Científiques; José A. Noguera, Universitat Autònoma de Barcelona; Leire Salazar, UNED;

Una anàlisi experimental dels tipus fiscals preferits en diverses menes d’impostos, en diversos supòsits de renda del contribuent i d’herència, i tenint en compte la percepció de la pròpia posició en la distribució de la renda.

Últimes publicacions

La desigualtat salarial durant la pandèmia: les ajudes públiques

La desigualtat salarial durant la pandèmia: les ajudes públiques

Oriol Aspachs, Alberto Graziano i Josep Mestres, CaixaBank Research; Rubén Durante, José García-Montalvo i Marta Reynal-Querol, Universitat Pompeu Fabra;

Quin impacte ha tingut la crisi econòmica generada per la covid-19 sobre la desigualtat salarial? N’hi ha hagut prou amb els ajuts públic? Analitzem quins han estat els col·lectius més afectats.

Com millorar l’assistència domiciliària a la gent gran?

Com millorar l’assistència domiciliària a la gent gran?

Jésica de Armas, Bruno Vieira i Helena Ramalhinho, Universitat Pompeu Fabra;

L’assistència domiciliària a gent gran ha de conciliar atencions sanitàries i altres de vinculades a serveis socials. Aquest estudi aporta dades positives sobre l’aplicació d’una eina per coordinar i optimitzar aquestes atencions.

Recerca i innovació a Espanya i Portugal

Recerca i innovació a Espanya i Portugal

Ciència

Quins factors defineixen el sistema de recerca i innovació d’un país? L’onzè Dossier de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” analitza el cas d’Espanya i Portugal en comparativa internacional.

Cicles de conferències

Cicle de conferències: El biaix dels algoritmes

Cicle de conferències: El biaix dels algoritmes

-

Els algoritmes, creats per ser usats en la intel·ligència artificial, també reprodueixen estereotipis i prejudicis. Reflexionem sobre això en aquest cicle de conferències.

Cicle de conferències: Tecnologia, empresa i noves ciutats

Cicle de conferències: Tecnologia, empresa i noves ciutats

-

Cal humanitzar més la tecnologia? En aquest cicle coorganitzat amb la Fundació Knowledge Innovation Market Bcn (KIMbcn), debatrem sobre com la transformació digital ha de contribuir a la consecució d'objectius socials i mediambientals.

Subscriu-te a la nostra newsletter

Subscriviu-vos-hi  i us informarem de les publicacions i els cicles de conferències de l’Observatori Social.

investigadors

Sóc investigador i vull rebre informació sobre propostes de recerca en ciències socials

Subscriviu-vos-hi i us mantindrem informats sobre propostes de col·laboració professional i convocatòries d’investigació en l’àmbit de les ciències socials.