Publicador de continguts

Expansió educativa i devaluació parcial dels títols

Efectes negatius de l’expansió educativa sobre l’assoliment ocupacional a Espanya, per nivells educatius i camps d’estudi

Luis Ortiz, professor de Ciències Polítiques i Socials
Jorge Rodríguez Menés, professor de Ciències Polítiques i Socials,
Universitat Pompeu Fabra

Entrevista

«La cultura pertany a les classes altes. Costa d’atreure-hi les famílies amb nivells d’educació més baixos»

Com es pot augmentar el consum cultural de les noves generacions i, especialment, el de les famílies amb nivells educatius més baixos? Françoise Benhamou hi aporta algunes claus en aquesta entrevista.

Índex d’envelliment actiu

Aquest indicador mesura el nivell d’independència de les persones grans; es basa en variables com ara l’ocupació, la participació social, la vida independent i la capacitat d’envellir saludablement.

Entrevista

«No hem d’avaluar tothom fent servir els mateixos criteris»

Paul Wouters, director del Centre for Science and Technology Studies de la Universitat de Leiden, parla amb l’Observatori Social ”la Caixa” sobre les noves tendències en avaluació de la recerca.

Medi ambient i ocupació: jugar net té premi?

L’Observatori Social de ”la Caixa” es pregunta si és possible conjugar preocupació pel medi ambient i creixement econòmic. Aquest estudi, un dels primers en aquest camp, demostra el vincle positiu entre ecoinnovació i creació d’ocupació, fins i tot en èpoques de recessió.

Percentatge de població que va fer almenys un curs de formació relacionat amb la cultura el darrer any

Quantes persones participen en cursos de formació complementària vinculada a la cultura? L’any 2015, un 5,9 % de la població espanyola va fer alguna formació d’aquesta mena.

Work4Progress de la Fundació ”la Caixa”

Bones pràctiques

Work4Progress de la Fundació ”la Caixa”

Educació

El programa Work4Progress de la Fundació ”la Caixa” pretén anar més enllà del suport a projectes aïllats promovent plataformes d’innovació social.

Educació efectes oportunitats jovent

Educació efectes oportunitats jovent

Educació

Quin impacte té l’educació en l’accés del jovent al mercat laboral?, i en les oportunitats de participació social, cultural i esportiva?

Formació Professional Dual i inserció laboral a Catalunya

Formació Professional Dual i inserció laboral a Catalunya

Educació

És l'FP Dual el model més avantatjós per a la incorporació laboral dels joves? Els graduats de la FP Dual treballen més dies a l'any i guanyen més.