Publicador de continguts

Medi ambient i ocupació: jugar net té premi?

Ester Martínez-Ros, Universitat Carlos III de Madrid

Punts clau
       L’estudi conclou que la inversió en innovació verda representa una oportunitat per combatre el problema de la desocupació a Espanya.
       Fins i tot en moments de crisi, les empreses que inclouen com a estratègia la preocupació pel medi ambient i innoven seguint aquest principi presenten un nivell mitjà d’ocupació no tan sols més alt, sinó també en augment.
       Actualment les inversions en ecoinnovació es proposen sobretot complir amb les normes mediambientals, però no tant transformar les empreses i fer servir tecnologies netes mitjançant canvis importants en el procés productiu (per exemple, afavorint l’estalvi d’energies i materials).
       No obstant això, el seguiment voluntari d’objectius ecoinnovadors és un predictor d’augments en el nombre de treballadors.
Ocupació total segons el tipus d'empresa
STRATEGIC_medioambiente+y+empleoCAT.png

Les dades demostren que les empreses que inverteixen en ecoinnovació són les que han generat més llocs de treball els darrers anys, incloent-hi els anys més durs de la crisi. Una anàlisi de regressió amb les dades de l’enquesta del Panel d’Innovació Tecnològica conclou que la presència d’ecoinnovacions s’associa amb increments en el nivell d’ocupació, i que aquest efecte es multiplica a les empreses que formen part dels sectors que es consideren més contaminants. Totes aquestes relacions no apareixen a les empreses que, simplement, no innoven.

D'altra banda les empreses relacionades amb indústries netes gaudeixen d’una millor imatge a causa del seu impacte mediambiental més baix, per la qual cosa les empreses que formen part dels sectors més contaminants se senten més obligades a diferenciar-se. La introducció de tecnologies verdes per part d’aquestes empreses provoca que siguin percebudes com a més sostenibles. Per això, la societat respon de manera més positiva i receptiva quan les innovacions verdes les introdueixen companyies de sectors molt contaminants, i això, al seu torn, produeix un augment del seu avantatge competitiu en el mercat.

Invertim o apostem? Relació entre l’addicció al joc i les inversions

Quina relació hi ha entre l’addicció al joc, les apostes en videojocs i les inversions en actius financers?

Actituds canvi climàtic i edat

Els joves acostumen a donar més importància al canvi climàtic que a la situació econòmica.

El ‘car-sharing’ a les ciutats: una estratègia de doble tall

El ‘car-sharing’, un servei basat en l’ús compartit d’automòbils, pot ser una mesura eficient per reduir la contaminació?

El turisme, davant del repte de la sostenibilitat

Turisme i sostenibilitat: realitat disjuntiva o conciliadora? El turisme és una activitat econòmica molt important, però com hi podem aplicar una perspectiva de sostenibilitat? En aquest cicle de conferències reflexionarem sobre l’essència del viatge, la seva capacitat transformadora, el seu vincle amb l’ètica i el feminisme i la seva relació amb la tecnologia.

Índex d’envelliment actiu

Aquest indicador mesura el nivell d’independència de les persones grans; es basa en variables com ara l’ocupació, la participació social, la vida independent i la capacitat d’envellir saludablement.

Ciència

Trucades per suïcidi al 112?

Trucades per suïcidi al 112?

Ciència

Segons un estudi fet a València, les trucades per suïcidi al 112 van incrementar durant el període 2017-2022.

Menors i suïcidi: abans i durant la pandèmia

Menors i suïcidi: abans i durant la pandèmia

Ciència

Com va afectar el jovent l’aïllament social per la pandèmia? Es va registrar un fort augment de les trucades al 112 relacionades amb el suïcidi.