Treballar i estudiar alhora, influeix en l’ocupabilitat dels titulats?

Antonio Di Paolo i Alessia Matano, AQR-IREA, Universitat de Barcelona;
Projecte seleccionat en la Convocatòria per donar suport a projectes de recerca social: formació professional, abandonament escolar i precarietat laboral

Aquesta recerca analitza l’efecte que té el fet d’estudiar i treballar alhora per a les perspectives laborals dels titulats universitaris, a partir de diverses bases de dades que inclouen titulats de les universitats catalanes i del conjunt d’Espanya. En el marc de la recerca, les feines obtingudes abans de la graduació s’han classificat segons la intensitat de la feina (a temps parcial i a temps complet) i la relació que tenen amb el camp d’estudi. En relació amb els resultats del mercat laboral després de la graduació, s’han considerat tant l’ocupació com la qualitat de la feina, és a dir, tenir un contacte permanent i una feina que requereixi aquell grau en particular.
Punts clau
       Conjuminar els estudis universitaris amb activitats laborals és força comú entre els titulats recents a les universitats espanyoles.
       Les feines fetes abans de la graduació no sempre són ben valorades en el mercat laboral un cop els estudiants s’han graduat, ja que es té en compte la relació entre la feina i els estudis cursats.
       Treballar i estudiar alhora millora l’ocupabilitat dels titulats universitaris espanyols sempre que les feines fetes mentre estudiaven estiguin relacionades amb el seu camp d’estudi.
       Els titulats que tenien feines no relacionades amb els estudis que feien tenen més probabilitats de no encaixar en el mercat laboral un cop acabats els estudis.
Treballar i estudiar alhora influeix en l’ocupabilitat dels titulats

Activitat laboral durant els estudis de grau i situació en el mercat de treball un cop els estudiants s’han graduat, universitats de Catalunya (diferències estimades en ocupabilitat a partir de la situació laboral durant el grau, estudiants a temps complet).

Evolució de la bretxa salarial entre joves autòctons i immigrants a Espanya

De quina manera afecta el nostre origen als salaris? Analitzarem l’evolució de les trajectòries salarials de joves autòctons i immigrants entre el 2007 i el 2015.

Convocatòria

Convocatòria per donar suport a projectes de recerca sobre la realitat social de les persones joves (FS22_1B)

Aquesta convocatòria de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” ha tingut com a objectiu donar suport a projectes de recerca en ciències socials en què es facin servir dades d’enquestes quantitatives sobre la realitat social de les persones joves a Espanya.

Els 'millennials': una generació perduda entre dues crisis?

Quin és el futur dels millenials? Ho debatem amb Fabrizio Bernardi, catedràtic de Sociologia a l'Institut Universitari Europeu. Del 29 de novembre a l'1 de desembre, en Caixaforum Madrid.

Taxa de desocupació

Sabies que el 2020 la taxa d’atur juvenil triplicava la dels més grans? Descobreix-ne les xifres en aquest indicador.

Taxes d'ocupació de la població per edat

Entre el 2010 i el 2020 va disminuir la taxa d’ocupació de la població més jove, mentre que va augmentar la dels majors de 55 anys.

Ha augmentat el temps que els pares dediquen als fills?

Ha augmentat el temps que els pares dediquen als fills?

Entre l'any 2002, un moment d'expansió, i el 2010, en plena crisi econòmica, va augmentar el temps que les mares i, més encara, els pares dedicaven als fills. Malgrat això, la bretxa de gènere persisteix.

La nova generació de tecnologies digitals a Espanya

La nova generació de tecnologies digitals a Espanya

La nova generació de tecnologies substituirà les feines més rutinàries? Descobreix l’impacte de l’automatització en el món laboral.

«No hi ha evidències per afirmar que aquesta és la primera generació que no assolirà el nivell de vida dels seus pares»

Entrevista

Inclusió social Educació

L’educació elimina realment les barreres socials? Robert Erikson analitza el grau de mobilitat social en les democràcies avançades.