Entrevistas destacadas

La longevitat,

amb Irene Lebrusán

Març 2024

Vivim cada vegada més anys. Fomentar vides saludables i inclusives en tota la seva extensió té resultats en el benestar del conjunt de la societat.

<p>El contracte social,<br />
per Antón Costas</p>

El contracte social,
per Antón Costas

Gener 2024

En aquesta nova entrevista del Cafè de l’Observatori Social, l’economista Antón Costas reflexiona sobre com podem renovar el contracte social.

<p>Salut mental i suïcidi en adolescents,<br />
per Francisco Villar</p>

Salut mental i suïcidi en adolescents,
per Francisco Villar

Desembre 2023

Francisco Villar és coordinador del programa d'atenció a la conducta suïcida del menor a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. Hi conversem sobre les causes que poden dur un adolescent a entrar en el camí del suïcidi, i també de què podem fer per evitar aquestes situacions.

<p>La viralització,<br />
per Ester Lázaro</p>

La viralització,
per Ester Lázaro

Juny 2023

Ester Lázaro, investigadora del Centre d'Astrobiologia i experta en virus, ens parla dels paral·lelismes entre biologia i sociologia a través d'un tema tan quotidià com la viralització.

<p>Estrés y libertad,<br/> por Ernesto Castro</p>

Estrés y libertad,
por Ernesto Castro

Maig 2023

Ernesto Castro és escriptor, filòsof i professor en la Universitat Autònoma de Madrid (UAM). En aquesta conversa, ens parla sobre la relació intrínseca entre l'estrès que vivim i la llibertat que desitgem.

<p>Vida digitalitzada,<br/> per Marta del Amo</p>

Vida digitalitzada,
per Marta del Amo

Maig 2023

Marta del Amo, periodista especialitzada en tecnologia i coordinadora editorial de Retina, comparteix amb nosaltres algunes pistes sobre com afrontar la nostra relació amb el món digitalitzat.

<p>La fragilitat,<br />
per Joan-Carles Mèlich</p>

La fragilitat,
per Joan-Carles Mèlich

Març 2023

Joan-Carles Mèlich, professor de Filosofia a la Universitat Autònoma de Barcelona i pensador i assagista  rellevant, explica la necessitat de recuperar la fragilitat i la vulnerabilitat com a columnes d'una vida compromesa i plenament humana.

<p>La polarització social,<br/> per Míriam Juan Torres</p>

La polarització social,
per Míriam Juan Torres

Gener 2023

Míriam Juan Torres, investigadora a l'Othering & Belonging Institute de la UC Berkeley i assessora sènior a More in Common, ens parla del què i el perquè de l'anomenada polarització social.

<p>L'avorriment,<br/> per Josefa Ros</p>

L'avorriment,
per Josefa Ros

Octubre 2022

Josefa Ros, filòsofa i investigadora a la Universitat Complutense de Madrid, ens revela  coneixements importants sobre una experiència que tothom ha viscut: l'avorriment.

<p>La identitat,<br/> per José Carlos Ruiz</p>

La identitat,
per José Carlos Ruiz

Octubre 2022

José Carlos Ruiz, professor de Filosofia a la Universitat de Còrdova i divulgador, ens ofereix la seva anàlisi sobre com construïm la identitat pròpia en l'era digital.

No hi ha cap resultat.