La identitat, per José Carlos Ruiz

En aquesta era digital, qui soc jo?

Les preguntes sobre la identitat i com es construeix són complexes. I la irrupció de la realitat ampliada en un entorn digital no ha simplificat el problema. Com ho afrontem?

1/5 Com construïm la nostra identitat?

La identitat individual es construeix en interacció amb les circumstàncies de cada persona. Què passa quan la nostra realitat s'expandeix mitjançant xarxes i pantalles?

2/5 Com mostrem la nostra identitat als altres?

Què mostrem de nosaltres mateixos quan volem ser autèntics? Màscares o avatars? Potser l'afany per ser únics ens acabarà deixant aïllats.

3/5 L'extimitat ha matat la sorpresa?

La pantalla ha envaït la intimitat i això podria estar acabant amb la possibilitat d'aventurar-se en allò que desconeixem. Això què vol dir?

4/5 La construcció de la identitat pot generar frustració?

La frustració apareix quan les expectatives no encaixen amb la realitat. Confonem somnis amb desitjos?

5/5 El pensament crític ens pot ajudar amb els problemes d'identitat?

Saber qüestionar el que ens arriba des de l'exterior ens ajuda a construir la identitat pròpia de manera sana. Com podem esmolar la nostra capacitat innata per pensar de manera crítica?

Percentatge de persones que se situen per damunt dels seus pares o avis en l'escala social

El 29 % dels espanyols se situen socialment per sobre dels pares i més del 40 % opinen que han ascendit en l’escala social respecte dels avis.

Nombre de generacions necessàries perquè els nascuts en famílies d'ingressos baixos es puguin acostar al nivell mitjà d'ingressos en la seva societat

Segons aquest indicador, a Espanya calen 4 generacions per millorar els ingressos d’una família amb una economia precària.

Taxa de fecunditat

Taxa de fecunditat

La taxa de fecunditat de les dones a Espanya és d’1,23 fills per dona, el segon país de la Unió Europea amb la taxa més baixa.