L'avorriment, per Josefa Ros

L'avorriment: malaltia o símptoma?

L'avorriment és una sensació extremament molesta, enutjosa, fins i tot dolorosa, i de la qual normalment provem de fugir. Per què?

1/4 Què és l'avorriment?

No és fàcil delimitar que és l'avorriment, però Josefa Ros ens n'ofereix una definició actualitzada i operativa. L'avorriment és la mateixa experiència per a tothom?

L'avorriment:

2/4 Quines conseqüències té l'avorriment?

Com que és una experiència tan universal, es dedueix que l'avorriment deu tenir una funció. Què ens aporta? Sembla que és una qüestió de vida o mort.

L'avorriment:

3/4 Què passa amb l'avorriment a la tercera edat?

En una societat amb cada vegada més persones a la tercera edat, moltes de les quals ateses en institucions, la gestió de l'avorriment destaca com un factor clau en el benestar.

L'avorriment:

4/4 Què podem fer amb l'avorriment?

És un fet: en algun punt, o en molts, ens avorrim. Un altre fet: no acostumem a gaudir d'aquesta experiència. Quines opcions tenim per alleujar aquesta tensió vital?

Percentatge de persones que se situen per damunt dels seus pares o avis en l'escala social

El 29 % dels espanyols se situen socialment per sobre dels pares i més del 40 % opinen que han ascendit en l’escala social respecte dels avis.

Nombre de generacions necessàries perquè els nascuts en famílies d'ingressos baixos es puguin acostar al nivell mitjà d'ingressos en la seva societat

Segons aquest indicador, a Espanya calen 4 generacions per millorar els ingressos d’una família amb una economia precària.

Taxa de fecunditat

Taxa de fecunditat

La taxa de fecunditat de les dones a Espanya és d’1,23 fills per dona, el segon país de la Unió Europea amb la taxa més baixa.