Último Café

Últim Cafè

Publicador de continguts

El valor social de la cultura, per Antonio Monegal

La cultura és un conjunt de coneixements que ens permeten sobreviure i que ens uneixen amb les nostres arrels i valors. Però també és el motor que impulsa el pensament crític i enforteix la nostra capacitat per decidir.

Cafés anteriores

Cafès anteriors

Publicador de continguts

La longevitat,

per Irene Lebrusán

La longevitat, per Irene Lebrusán

Vivim cada vegada més anys. Fomentar vides saludables i inclusives en tota la seva extensió té resultats en el benestar del conjunt de la societat.
El contracte social,
per Antón Costas

El contracte social, per Antón Costas

En aquesta nova entrevista del Cafè de l’Observatori Social, l’economista Antón Costas reflexiona sobre com podem renovar el contracte social.
La viralització,
per Ester Lázaro

La viralització, per Ester Lázaro

Ester Lázaro, investigadora del Centre d'Astrobiologia i experta en virus, ens parla dels paral·lelismes entre biologia i sociologia a través d'un tema tan quotidià com la viralització.
Salut mental i suïcidi en adolescents,
per Francisco Villar

Salut mental i suïcidi en adolescents, per Francisco Villar

Francisco Villar és coordinador del programa d'atenció a la conducta suïcida del menor a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. Hi conversem sobre les causes que poden dur un adolescent a entrar en el camí del suïcidi, i també de què podem fer per evitar aquestes situacions.
¿Cómo ha cambiado nuestro ocio en la era digital?

Podcast

¿Cómo ha cambiado nuestro ocio en la era digital?

La capitalización del ocio ha creado un modelo de negocio basado en la economía de la atención. El campo de batalla es nuestro tiempo libre. ¿Qué decidimos consumir y por qué?
¿Cómo repercute la IA en nuestras vidas?

Podcast

¿Cómo repercute la IA en nuestras vidas?

Qué uso se hace de la inteligencia artificial, qué tipos de datos se pueden recopilar y dónde van a parar nuestros datos. ¿Tienen fronteras los datos?

Todos los Cafés

Tots els Cafès