Continguts amb l'etiqueta: igualdad de oportunidades

Inversió pública en les persones grans

Inversió pública en les persones grans

Maig 2018

Quin percentatge de la despesa pública es destina a les persones grans? La tendència als països europeus ha estat augmentar el pes dels recursos destinats a aquest col·lectiu.

La vulnerabilidad social afecta a la salud infantil

La vulnerabilidad social afecta a la salud infantil

Abril 2018

Isabel Iguacel Azorín i Luis Alberto Moreno Aznar, grup GENUD de la Universitat de Saragossa;

Quins factors afecten la salut infantil? A l’Observatori Social de ”la Caixa” analitzem com diferents vulnerabilitats socials afecten la salut física i mental dels més petits.

Noves formes de participació cultural

Noves formes de participació cultural

Gener 2018

Cultura

El nivell de renda influeix en els hàbits de participació cultural a través d’internet. Què passa als països del voltant?

“Quan parlem d’enfocaments amb base científica, parlem d’anar a l’arrel dels problemes”

Entrevista

Juny 2017

Nick Axford, Investigador principal i director de What Works, Unitat de Recerca Social de Dartington;

La reducció de programes d’ajuda a col·lectius vulnerables ha provocat un augment de les situacions d’exclusió social a Europa. Nick Axford explica en aquesta entrevista a l’Observatori Social de ”la Caixa” com es dissenyen les polítiques de protecció social i els factors que intervenen en el procés.

L’ascensor social

L’ascensor social

Setembre 2016

Educació Inclusió social
Miguel Requena, catedràtic de Sociologia,
UNED;

Malgrat la percepció que puguem tenir els darrers anys a causa de la crisi, l’educació continua sent un vehicle molt eficaç de promoció social, com també un factor més rellevant que l’origen social a l’hora d’accedir a les classes professionals.

No hi ha cap resultat.