Publicador de continguts

Què fem amb la soledat?
per Sara Marsillas

Soledat o soledats?

En aquest Cafè conversem amb Sara Marsillas, doctora en Psicologia, experta en soledat i investigadora en Matia Instituto. La soledat ja és un tema de conversa quotidià, però sentir-nos sols es continua vivint com un estigma que ens impedeix compartir el malestar. La Dra. Marsillas ens parla de reconèixer diferents tipus de soledats, ens dona pistes sobre com les podem prevenir i de quina manera podem construir una societat de la cura emocional mútua. El seu consell expert per afrontar les causes del sentiment subjectiu de soledat inclou trenar nexes socials, saber navegar pel conflicte i trobar un propòsit a allò que fem.

Direcció científica: Carlos Javier González Serrano | Producció audiovisual: La Diferencia

L'avorriment, per Josefa Ros

L'avorriment, per Josefa Ros

Josefa Ros, filòsofa i investigadora a la Universitat Complutense de Madrid, ens revela coneixements importants sobre una experiència que tothom ha viscut: l'avorriment.

La longevitat, per Irene Lebrusán

La longevitat, per Irene Lebrusán

Vivim cada vegada més anys. Fomentar vides saludables i inclusives en tota la seva extensió té resultats en el benestar del conjunt de la societat.

El contracte social, per Antón Costas

El contracte social, per Antón Costas

En aquesta nova entrevista del Cafè de l’Observatori Social, l’economista Antón Costas reflexiona sobre com podem renovar el contracte social.