Sol·licituds de patents i sol·licituds de patents en reptes socials

El nombre de patents per unitat de PIB indica la inversió relativa en innovació que fan les empreses. El nombre total de sol·licituds de patents és un indicador de l’esforç innovador, mentre que les patents en reptes socials indiquen aplicacions en les tecnologies relacionades amb el medi ambient i la salut.

S’exposa el nombre de sol·licituds de patent presentades en virtut del Tractat de Cooperació de Patents, en la fase internacional, i assignades a l’Oficina Europea de Patents (OEP). Els recomptes de patents es basen en la data de prioritat, el país de residència de l’inventor i recomptes fraccionats. Com a indicador de la innovació, és problemàtic en molts sectors (per exemple, serveis, finances, cura de la salut, agricultura), de manera que està condicionat per la composició sectorial d’un país. L'unitat de PIB son mil milions d'euros, normalitzats a Estándar de Poder Adquisitiu (PPS).

L’evolució de la ciència i la tecnologia a Espanya i Portugal

Ciència

La Unió Europea es va fixar l’objectiu que el sector empresarial inverteixi en R+D el 2 % del PIB. Com està sent la convergència d’Espanya i Portugal cap a aquesta meta?

Ja pots veure el col·loqui "Recerca i innovació a Espanya i Portugal"

Ciència

Quins són els factors decisius en els sistemes de recerca i innovació d'un país? I els vincles entre ciència i empresa? Pots veure aquí el vídeo del col·loqui que vam organitzar per debatre el tema.

Bones pràctiques

Els instruments de participació ciutadana en el marc de la innovació tecnològica

Ciència

Què opina la societat sobre els possibles impactes de la ciència i la tecnologia? Cal establir mecanismes de participació ciutadana per generar confiança i detectar punts de millora.