Ingressos des de l’estranger per llicències i patents com a percentatge del PIB

Els ingressos per llicències i patents reflecteixen les exportacions de tecnologia no materials, és a dir, que no estan associades amb productes físics. Aquests indicadors ajuden a entendre si les patents i els dissenys d’un país són competitius en el mercat internacional.

A l’indicador dels ingressos des de l’estranger per llicències i patents, l’afecta la introducció de noves normes internacionals per compilar les balances de pagaments. Els canvis recents en les definicions s’han traduït en un augment substancial de les estimacions. No obstant això, totes les dades que es mostren aquí segueixen les mateixes normes.

L’evolució de la ciència i la tecnologia a Espanya i Portugal

Ciència

La Unió Europea es va fixar l’objectiu que el sector empresarial inverteixi en R+D el 2 % del PIB. Com està sent la convergència d’Espanya i Portugal cap a aquesta meta?

Ja pots veure el col·loqui "Recerca i innovació a Espanya i Portugal"

Ciència

Quins són els factors decisius en els sistemes de recerca i innovació d'un país? I els vincles entre ciència i empresa? Pots veure aquí el vídeo del col·loqui que vam organitzar per debatre el tema.

Bones pràctiques

Els instruments de participació ciutadana en el marc de la innovació tecnològica

Ciència

Què opina la societat sobre els possibles impactes de la ciència i la tecnologia? Cal establir mecanismes de participació ciutadana per generar confiança i detectar punts de millora.