La polarització social, per Míriam Juan Torres

Societats polaritzades

Vivim una època que sembla definida per un posicionament social i polític que no admet termes mitjans. En aquest context, és clau entendre com funcionen els mecanismes de polarització.
Societats

1/4 Què és la polarització?

És normal tenir postures oposades, fins i tot enfrontades, en molts dels àmbits de la societat. No obstant això, quan combinem les emocions amb la política, un dels resultats possibles és passar ràpidament de l'interès a la desafecció.

Societats

2/4 Quins factors catalitzen la polarització social?

Vivim una marea socioemocional constant, intensificada per les dinàmiques de comunicació actuals. Encara que tots hi tenim una responsabilitat, és essencial el paper dels líders socials.

3/4 L’humà polaritzat

Som éssers racionals, però les nostres creences i el sentit de la identitat acostumen a passar per sobre de la raó. Quin significat donem a les diferències entre persones i grups?

4/4 Navegant en la societat polaritzada

Si la nostra naturalesa és grupal, i vivim un moment històric que fa èmfasi en les diferències… Com ens ho podem manegar per no fragmentar la societat i tenir un projecte comú?

L'avorriment, per Josefa Ros

L'avorriment, per Josefa Ros

Josefa Ros, filòsofa i investigadora a la Universitat Complutense de Madrid, ens revela coneixements importants sobre una experiència que tothom ha viscut: l'avorriment.

La identitat, per José Carlos Ruiz

La identitat, per José Carlos Ruiz

José Carlos Ruiz, professor de Filosofia a la Universitat de Còrdova i divulgador, ens ofereix la seva anàlisi sobre com construïm la identitat pròpia en l'era digital.